Effectief straffen van kinderen

Als ouder kun je leren van de interactie met je kinderen. Wat is het resultaat van de actie op lange termijn?

Hier een voorbeeld. Hoe vaak heb je een moeder niet horen zeggen in een supermarkt: ” Thomas, raak dat niet aan. Thomas, ik zei je daarmee op te houden. Thomas, een, twee , drie … Thomas, als je dat nog een keer doet. Thomas, ik zei je dat neer te zetten dat en niet aan te raken. Thomas, hou op … ” Wat heeft de moeder van Thomas hiervan geleerd? Thomas weet dat de eerste keer dat hij ergens op gewezen wordt niet telt. Hij kan doen wat hij wil en zijn moeder zal alleen maar meer en in de herhaling tegen hem praten.

Bedenk je in dit soort gevallen dat het effectief kan zijn om verschillende straffen te hanteren bij verschillende kinderen op basis van wat effectief was . Hierbij focus je je slechts op twee dingen: wanneer ze een leugen vertellen, of als ze niet iets niet doen wanneer je het de eerste keer vraagt.

Als je je kind voor de ​​tweede keer vraagt om zich te gedragen, of wanneer hij een leugen vertelt, zou dat altijd in een soort straf moeten resulteren. Als je kind eerlijk vertelt dat hij op de muur heeft geschreven met kleurpotlood? Dan krijgt hij dus geen straf voor het vertellen van de waarheid, maar zorg je er wel direct voor dat je met je kind de boel gaat schoonmaken.

Soms is het niet handig om kinderen op te voeden. Bijvoorbeeld je ze met ze in de winkel bent en ze schreeuwen en je moet ze twee keer vertellen te stoppen … wat doe je dan ? Stop het winkelen en rij met je kinderen naar huis. Zet het kind in de hoek of wat dan ook de straf voor dat kind was, zelfs als het een uur duurt. Ga erna weer terug naar de winkel en hoop dat de wagen er nog steeds en je niet helemaal opnieuw moet beginnen Het kost tijd en op zijn minst maar je leert de kinderen dat ze belangrijker zijn dan alles wat je aan het doen bent .

Leuk of Interessant? Deel het!Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone