Onderzoek weerlegt dat nieuwe moeders meer delen via facebook

socmediaOnderzoek toont aan door de komst van een baby, gaan nieuwe moeders niet persé meer delen op facebook, het líjkt alleen maar dat ze dit doen via social media. In werkelijkheid , neemt het aantal berichten van vrouwen op Facebook zelfs af met 50% nadat ze zijn bevallen , blijkt uit onderzoek van Meredith Ringel Morris , een informaticus voor Microsoft Research .

Maar er is een verklaring voor die schijnbaar constante stroom van babyfoto’s op je Facebook-pagina . Facebook waardeert als het gaat om het selecteren van berichten die in de nieuwsfeed van een gebruiker verschijnen , aldus Morris . “Een groter deel van de berichten van moeders zijn foto’s en foto- berichten worden meer prominent getoond in Facebook’s algoritme , ” geeft zij aan.

Het algoritme waardeert ook de populariteit van berichten en – ondanks hun reputatie – behoren baby- berichten tot de meest populaire berichten op Facebook , volgens haar onderzoek. De populariteit heeft invloed op Facebook’s algoritme . 

Facebook, ondertussen, heeft niet gereageerd op het verzoek van ABCNews.com ’s voor commentaar .

De manier waarop vrouwen gebruiken social media na kinderen verandert ook, blijkt uit het onderzoek. ” Ze stellen vragen en willen advie , ” zegt zij . “Een groot deel van de baby-gerelateerde berichten is geen opscheppen over hun kind , maar echt gebruik te maken van sociale media en het verzamelen van informatie . “

Leuk of Interessant? Deel het!Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone