lachende baby

Netflix voorkomt dat je kind 150 uur aan reclame per jaar kijkt

Het aantal commercials op televisie neemt nog altijd elk jaar toe. Het beweegt veel mensen naar alternatieve manieren om entertainment te consumeren en leidt tot een toename in populariteit van diensten zoals Netflix, DVR’s en piraterij. Vooral voor kinderen geldt dit, omdat ouders

Dit is het meest opmerkelijk in de jongste van kijkers geweest, aangezien meer ouders hun kinderen streaming diensten aanbieden in plaats van de standaard televisiezenders. Uit onderzoek van Exstreamist blijkt dat in de afgelopen jaren, als gevolg dat ouders de voorkeur hebben gebruik te maken van streaming diensten om hun kinderen te vermaken, het gemiddelde kind daardoor aan 150 uur minder commercials per jaar wordt blootgesteld.

Gemiddeld kijkt een kind 1,8 uur per dag aan streaming diensten zoals Netflix, Amazon Prime, of Hulu, die allemaal kinderprogramma’s zonder reclame aanbieden. In de loop van het jaar, is dat ongeveer 650 uur aan streaming consumptie. Een gemiddeld televisieuur bevat ongeveer 14 minuten aan reclame en zo kom je dus op de som van 150 uur aan reclame dat kinderen besparen wanneer er streaming diensten worden gekeken.

Interessant is ook of de jonge generatie andere koopgewoonten heeft. Nu kinderen niet meer opgroeien met op zaterdagochtend obsessief tekenfilmpjes kijken op tv en bij ouders vervolgens bedelen om alles wat in commercials herhaaldelijk is gezien moet daar ook verandering in komen.

Leuk of Interessant? Deel het!Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone